אני בת 87. ובדרך כלל אדם די בריא ופעיל. אבל ב- 10 – 15 השנים האחרונות הייתי נתקפת בהתכווצויות שרירי הרגלים בעצמה חזקה מלווים בכאבים. בדרך כלל הדבר היה מופיע בלילות , ומפר את השינה . אבל לעיתים גם ביום תוך ישיבה ממושכת או גם תוך תנועה.

פניתי לרופאים מכל התחומים: נוירולוגים, אורטופדים, מומחים לכלי דם וכו״. התנסיתי בלקיחת תרופות שונות: מגנזיום, כינין וכל מיני תכשירי מדף נגד התכווצויות. רופא אחד המליץ על שינה עם רגלים מורמות (אני לא הצלחתי להרדם במצב כזה) במקרה שמעת על ידיד שפנה לנירה עקב הדרדרות חמורה במצב בריאותו. ולאחר התייעצות איתה מצבו הוטב.

לפני כארבעה חדשים פניתי לנירה לייעוץ. במפגש הראשון נירה קבלה ממני נתונים על מצבי הבריאותי ובדקה נתוני בדיקות רפואיים. בהתאם לכל זה הממליצה לי לעבור בהדרגה לתזונה ללא חלבון מן החי ולשנות את הרגלי התזונה. אימצתי את המלצותיה ללא כל קושי. ויתרתי על מוצרי חלב .תוך מספר שבועות נעלמו בהתכווצויות כליל! הדבר נתן לי את הכוח להתמיד בדרך. בונוס נוסף שזכיתי בו היה שמערכת העיכול שבמשך שנים עשתה לי צרות, באופן בו נאלצתי להשמתש במשלשלים למינהם פועלת עכשיו באופן תקין ווטבעי. אני חייבת לציין שקל לי מאוד להתפתות למאכל כלשהו כשהוא מוגש בהזדמנויות שונות במסגרת ארוע משפחתי או  בין ידידים. אבל המחשבה על מנת הסבל שממנה נפטרתי מקלה עלי גם את החזרה למוטב.

תודה לך נירה.

פאנל נגישות