נשיאת משקל עודף דומה לשהות בתוך בור עמוק. על-מנת לצאת ממנו, צריך לבחור בתוכנית מתאימה.

תוכנית התזונה הטבעית תצייד אתכם בכילים פרקטיים, שיאפשרו לכם לתחזק משקל גוף תקין לטווח הארוך, ללא צורך במדידה, בשקילה ובספירת קלוריות.

הדגש בתוכנית זו, הוא על שמירת משקל תקין לטווח ארוך בדרך בטוחה, טבעית, בריאה, יעילה ומהנה – ושילובה בקלות בחיי השגרה. התוכנית נבדלת משאר הדיאטות השיווקיות, אשר נותנות תוצאות לטווח קצר בלבד ומתמקדות בעיקר בספירת קלוריות. ברוב המקרים, מספר חודשים לאחר הירידה במשקל, מחזירים את משקל הגוף ואף מוסיפים עליו, "פוצחים" בדיאטה נוספת, שוב מפחיתים וחוזר חלילה. מעגל זה מחליש את המערכת המטבולית ומאט את קצב שריפת השומנים.

שמירה על משקל גוף תקין ויציב, תלויה בתגבור פעולת הבערה של המערכת המטבולית. הדגש בתוכנית זו, הוא על תהליך שריפת המזון ולא רק על כמות הקלוריות. מערכת מטבולית הפועלת במלוא שיא תפוקתה, תשרוף את המזון החודר לגוף ותהפוך אותו לאנרגיה ולא לרקמות שומן. אם כך, תגבור פעילות המערכת המטבולית הוא המפתח לשמירה על משקל גוף מאוזן לטווח הארוך. כאשר המערכת המטבולית חזקה, ניתן לצרוך כמויות גדולות יחסית של מזון מבלי להעלות במשקל. במידה והדגש בכל תוכנית הרזיה לא יושם על תגבור מערכת המטבולית, המאבק על ירידה ועלייה במשקל ימשך לאורך כל החיים.

ניתן להשוות את פעילותה של מערכת זו לאש הבוערת בגוף, שורפת את המזון והופכת אותו לאנרגיה. כמו האש השורפת את העץ, כך גם המערכת המטבולית שורפת את המזון והשומן בגוף האדם. בהתאם לכך, האש של מערכת מטבולית איטית לא תשרוף את עודפי השומן ביעילות, בעוד שאש של מערכת מטבולית הפועלת במלוא עוצמתה, תשרוף את המזון ותהפוך אותו לאנרגיה- ולא לשומן. הפנמת עובדה זו היא הדרך לאיזון משקל הגוף למשקל אידיאלי ולשמירתו לאורך כל החיים.

תוכנית התזונה הטבעית לתגבור פעילותה של המערכת המטבולית, מבוססת על מזון איכותי המכיל ערכי תזונה רבים וגבוהים, קל לעיכול ובעל יכולת ספיגה וקליטה מהירה. מזון מסוג זה יבעיר, יתדלק, ימריץ ויתגבר את אש המערכת.

שלוש אבות המזון (חלבונים, פחמימות ושומנים) ומינרלים, ויטמינים וסיבים תזונתיים, נמצאים בשפע בסוגי המזונות הנכללים בתזונה הטבעית: פירות, ירקות, דגנים מלאים, קטניות, זרעים, זרעונים, נבטים, נבטוטים ואצות ים. ניתן להכין סוגים מגוונים לאינספור של תפריטים קלים להכנה וערבים לחך.

פחמימות פשוטות

פירות וירקות חיים ומיציהם, מהווים את המקור הטוב ביותר לפחמימות פשוטות. הם מכילים כמות גבוהה של סיבים תזונתיים, מינרלים, ויטמינים וכמות השומן בהם נמוכה. הם משמשים כחומר המתלקח בקלות ובמהירות הגבוהה ביותר. פחמימות פשוטות הן כמו חומר ההצתה – ה"זרדים". כשם שהזרדים נחוצים לתדלוק האש, כך הפחמימות הפשוטות נחוצות להגביא את הפעילות המטבולית.

פחמימות מורכבות

דגנים מלאים כמו קינואה, דוחן, אורז מלא, כוסמין, כוסמת, תירס, תפוח-אדמה ובטטה הנם המקור הטוב ביותר לפחמימות מורכבות. קבוצת מזון זו מייצגת את בול העץ המשמש כחומר דלק יציב.

חלבונים מן הצומח

פרוטאין מן הצומח, כגון זה הקיים בסוגי השעועית למינה, בעדשים, טופו, וטמפה, הוא המקור הטוב ביותר לחלבון. חלבון זה, הנו אופטימלי עבור המערכת המטבולית, שכן הוא מכיל כמות גבוהה של סיבים תזונתיים וערך השומן בו נמוך. הוא אינו מכיל שומן רווי, כולסטרול, וכמו כן יוצר סביבה בסיסית ולא חומצית בגוף, בניגוד לחלבון מן החי. חלבון מן הצומח מספק לגוף את כמות החלבון הנחוצה, מבלי הנזק שנגרם לבריאות כתוצאה מצריכת פרוטאין מן החי.

שומן טבעי (לא רווי)

קל לעיכול יחסית ואינו מכביד על פעילותה של המערכת המטבולית. שומנים בלתי רווים הנמצאים באבוקדו, אגוזים, שקדים, זרעים וזרעונים הם המקור הטוב ביותר לשומן אשר הכרחי לבריאות ולפעילות התקינה של הכבד, המוח ויתר אברי הגוף הפנימיים. שומנים אלה חיוניים לפעילות התקינה של המערכת המטבולית והן לבריאות הכללית של הגוף.

המזון בתוכנית התזונה להורדה במשקל זו הוא מזון טבעי – לא מעובד ומתועש וברובו חי.

המזון הכלול בתוכנית הטבעית, קרוב ביותר לצורה בה הוא גדל בטבע. מזון מתועש ומעובד מכיל כמויות קטנות יחסית של ערכי תזונה וכך נוצר צורך לאכול כמויות גדולות יותר של מזון, על מנת לספק לגוף את צרכיו. כל זאת, מלבד הנזקים הנוספים לבריאות הכללית של הגוף. טיפ נוסף חנות מוצרי טבע ברמה גבוהה

זמני האכילה המומלצים על פי עקרונות התוכנית, מתואמים עם הפעילות המחזורית הפיזיולוגית הטבעית של הגוף. ניתן לחלק את שלבי תהליך קליטת המזון, הטמעתו, ספיגתו וריקון חומרי הפסולת לשלושה מחזורים. כל שלב מתבצע בעוצמה חזקה יותר בפרק מסוים של היממה. התאמת סוגי המזון למחזורים אלה בתוכנית ההרזיה תורמת לתהליך הירידה במשקל ולבריאות הכללית.

תפריט התזונה בתוכנית זו בנוי על צירופי מזון נכונים. צירופים אלה מקלים על תהליך העיכול ומזרזים את תהליך ההרזיה. כאשר מערבבים שני סוגי מזונות מורכבים באותה הארוחה, נוצרים מיצי עיכול הנוגדים וסותרים זה את זה, וגורמים להאטה של פעולת העיכול. מזון השוהה זמן ממושך במערכת העיכול יכול לגרום לצבירת שומנים בגוף.

ניקוי הגוף מרעלים הוא למעשה השלב הקריטי והמשפיע ביותר על תהליך ההרזיה. הצטברות רעלים בגוף, גורמת באופן ישיר לעלייה במשקל. הרעלים מחלישים את יכולתה של המערכת המטבולית ושל הכבד לשרוף שומנים ביעילות ובמהירות. זו הסיבה שהשלב הראשון של התוכנית מוקדש לטיהור הגוף מרעלים.

לקוחות מספרים:

טיפול במשקל עודף, לחץ דם גבוה וכיב קיבה – ר.ג

טיפול בעודף משקל מ.ש

טיפול בעודף משקל ש.א.ל

טיפול בצרבת וירידה במשקל – ר.ז


הבהרה

התוכן המוצג במאמרים הללו, הינו למטרות לימוד, חינוך והעשרה הנשען על ראיות וניסיון. יש להיוועץ ברופא מוסמך, או במומחה לבריאות טבעית, בכל החלטה הקשורה בבריאותכם או בכל שינוי תזונתי שאתם מתכוננים לבצע.

פאנל נגישות