הטיפול בחרדות ובדיכאון בדרך טבעית משלב תזונה נכונה וביצוע פעילות גופנית, מעודד הפסקת עישון  ומעניק כלים מעשיים ויישומיים להתמודדות קלה יותר של זמני ההתקפים. התפריט התזונתי מבוסס על עקרונות של תזונה טבעית נוגדת דיכאון, ממקור צמחי, אשר יכולה לטפל, למנוע או להפחית  את שכיחותם, עוצמתם והופעתם  של מצבי הדיכאון או החרדה.

תפריט התזונה  מותאם באופן אישי לכל מטופל ומטופל בהתאם למצבו הבריאותי והגופני הכללי, העדפות אישיות, מצב משפחתי, סדר יום ונתונים אישיים נוספים.

  • סוגי המזונות המומלצים מכילים כל את רכיבי התזונה  הדרושים לתפקוד תקין של הגוף במגמה למנוע חוסרים תזונתיים. שכן, נמצא קשר בין מחסורים ברכיבי תזונה  חיוניים לבין הופעת מצבים של דיכאון וחרדה.

  • התפריט יהיה מורכב מצירופים של  מזונות טבעיים, שיביאו  לאיזון רמת הסוכר בדם, ימנעו עליות וירידות ברמתה וימנעו מצב של היפוגליקמיה – רמת סוכר נמוכה מדי בדם. רמת סוכר יציבה ומאוזנת לאורך כל שעות היום מהווה כלי טיפולי יעיל ביותר בדיכאון  שיכול להקל על ההתקפים , לרווח את זמני הופעתם ואף העלים אותם לחלוטין.  

  • מהתפריט נעדרים מזונות שעלולים להוציא מאיזון את מערכות הגוף (סוכר עודף או פחמימות פשוטות, למשל), אינו  כולל מאכלים או חומרים המעוררים את מערכת העצבים ועלולים להגביר את עוצמת הדיכאון (כמו קפאין ואלכוהול).

  • התפריט מספק כמויות מספקות וזמינות של חלבונים, וויטמינים ומינרלים התורמים להעלאת רמת האנרגיה והחיוניות של הגוף.

  • התפריט מעודד את פעולת ניקוי המעיים ( המוח השני) ועל ידי כך מתגבר את יצור הורמון הסרטונין, המביא לשביעות רצון ולתחושת רוגע וסיפוק.

  • בתפריט ניתן למצוא שלל רכיבי תזונה זמינים אשר חיוניים לפעילות תקנית של המוח ומערכת העצבים, הקשורים למצב הרוח, כמו וויטמינים מקבוצת B, חומצות שומן חיוניות ממקור צמחי.

  • מכיוון שהתפריט מותאם באופן אישי לכל מטופל ומטופל – הוא גם מתאים  את סוגי המזונות לשעות האכילה.

הפסקת עישון – האיזון ההורמונלי שנוצר בזכות השינוי בתזונה יפחית את הצורך בעישון. במידת הצורך  יתווסף לטיפול דיקור באוזן בנקודת ההתמכרויות.

פעילות גופנית –  התאמת תכנית לפעילות גופנית במגמה להגביר את יצור הכימיקלים בגוף הפועלים להתרוממות מצב הרוח, האנרגיה, וחיוניות הגוף ולעודד את מנגנוני חילוף החומרים.

הטיפול בחרדות ודיכאון:

               הנו  טיפול אישי, חם, תומך, ומתנהל  בהתאם לקצב ההתקדמות האישי של כל מטופל ומטופל.

  • עוקב אחר ההתקדמות ומלווה את הסתגלות הגוף לתזונה.
  • מעניק כלים לקבלת  מצב הדיכאון ולהכלה שלו, ללא ביקורת או שיפוטיות.
  • מציע שיטות ואסטרטגיות שונות שמטרתן להתקרב ולחבור לעוצמות, ליכולות, לכישרונות המולדים וליכולת השינוי.
  • מעודד לראות את המצב הדיכאוני כזמני וחולף וככזה שניתן לשלוט בו ולא לאפשר לו להשתלט על כל המערכת הגופנית והנפשית.
  • מדריך כיצד ניתן לנתב את הדיכאון לכיוון של צמיחה והתפתחות אישית.

דיכאון הוא לא גזירת גורל שחייבים להשלים איתה. אף אדם לא חייב לחיות במצב שבו הוא חש שאינו יכול לשלוט בדיכאון או שהדיכאון הוא ששולט בו. לכל אחד יש את הזכות לחיות חיים שמחים, אופטימיים וחיוביים שמטרתם הגשמה אישית, משפחתית ומקצועית וצמיחה בכל אחד מתחומי החיים.

אם גם לך יש תחושה שדיכאון או חרדה מפריעים לך להגשים את מטרתך – כדאי לדעת שיש עוד כמוך!

אני מזמינה אותך לקבל ייעוץ ומידע בנוגע לטיפול שיהיה מתאים בדיוק לך, לסדר היום שלך  ולצרכים האישיים שלךולכל מה שחשוב לך להשיג בטיפול.

פאנל נגישות