לקח לי לא מעט זמן להצליח לשבת ולכתוב על התהליך, שינוי החיים שהוא אחד מהמשמעותיים ביותר שעברתי עד היום, עם נירה. כנראה שלא במקרה והיום יום העצמאות וגם אני התחלתי לקבל את העצמאות והשחרור שלי מהיחסים המורכבים שיש לי מרבית חיי עם אוכל.
מגיל צעיר הרגשתי לא בנוח בגוף שלי, ולמרות שהייתי ילדה רזה הסביבה שלי ראתה אותי כאחת שלא. בתיכון התחלתי להקיא והגעתי למצב שבו הייתי מקיאה כל יום מס׳ פעמים ביום וכל הלו״ז שלי נסב סביב אכילה והקאה, כמעט ולא נכנס לגופי אוכל שנשאר בתוכו. אחרי בערך 8 שנים התחלתי טיפול והיו תקופות טובות יותר ותקופות טובות פחות. הבנתי שהפרעת האכילה שלי לא תעלם ושאני צריכה ללמוד לחיות איתה.
בתקופת הקורונה, החל מהסגר השלישי הרגשתי שאני לגמרי מאבדת את היכולת לשלוט במה שאני אוכלת והעלייה במשקל הגיעה, השנאה העצמית, המעגל האינסופי של אכילה ותחושה של גועל (ללא הקאות). לאחר שניסיתי במהלך העשורים האחרונים כל מיני טיפולים, הגעתי למסקנה שליווי תזונתי עוד לא ניסיתי ולמה לא.
במקרה הגעתי לנירה דרך חיפוש כללי בגוגל ובצעד שממש לא אופייני לי פניתי אליה, ללא המלצות וללא שום ידע מקדים.
לאחר שיחה עם נירה הנחתי את הנושא בצד אך היא עודדה אותי לא להדחיק אותו שוב ולאחר שיחה נוספת שבה היא שאלה ״למה את מחכה?״, פשוט התחלתי.
לא חשבתי לעומק לתוך מה אני נכנסת, בעיקר בכל מה שקשור למעבר לטבעונות, אך לא היה לי מה להפסיד והייתי במצב נפשי ממש לא טוב.
התהליך התחיל ונירה בקסמיה, באמונה המוחלטת שלה בי, ברגישות העמוקה ובהנחיות המדוקדקות ליוותה אותי וסחפה אותי לשחרר ולהתמסר לתהליך. היו עליות וירידות, אך לכל אורך הדרך, בשל הבסיס החזק שבניתי איתה בתוכי, הצלחתי לחזור ולהתאזן, הגוף שלי פשוט ביקש לחזור לאכילה קרובה לטבע, נקייה ומזינה.
אני היום 7 חודשים אחרי, טבעונית לגמרי, אוכלת בריא לרוב ובעיקר קשובה יותר לגוף שלי. קלילה יותר, רזה יותר, לומדת לבנות יחסים בריאים עם המזון שנכנס אלי לגוף בפרט ועם מזון בכלל.
נירה היא אישה יוצאת דופן, החיבור שלי אליה, היה כ״כ עמוק וכ״כ כנה. יש לה יכולת לראות בעייני רוחה את הפנימיות של האדם שבו היא מטפלת, לחזק אותו ולשקף לו את מהלכי הנפש כך שההתמודדות תהיה קשובה ומודעת יותר.
מבחינתי התהליך הזה העניק לי שתי מתנות לחיים – אי הפגיעה באף יצור חי, הטבעונות, והיכולת שלי להבין את הקשר בין הגוף לנפש שלי וההבנה של מה נכון עבורי.
בפגישה האחרונה היה לי ממש קשה להפרד כי מבחינתי נירה היא חלק ממני. תודה רבה, אהיה אסירת תודה לך כל חיי

ר.ל

פאנל נגישות